Do tej pory przedsiębiorcy byli zachęcani do korzystania z Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz jednak jest to obowiązek ustawowy, a czas na założenie profilu mają do 30 grudnia br. Obowiązek wynika z Ustawy z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1621).
PUE ZUS to duże ułatwienie dla przedsiębiorców, dlatego nie warto czekać na ostatnią chwilę.
Z czego mogą korzystać przedsiębiorcy na PUE ZUS
PUE ZUS umożliwia załatwienie większości spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie. Przedsiębiorcy mogą składać wnioski do ZUS i korzystać z bezpłatnej aplikacji ePłatnik przeznaczonej do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych. Mogą też kontrolować stan swoich rozliczeń z ZUS, mają dostęp do zwolnień lekarskich swoich pracowników, mogą samodzielnie tworzyć elektroniczne dokumenty z danymi z ZUS i przekazywać je do innych instytucji (np. banku lub urzędu).
Jak założyć konto na PUE ZUS
Profil na PUE ZUS zakładany jest zawsze dla osoby fizycznej. Aby zarejestrować i potwierdzić profil, trzeba mieć skończone 13 lat.
Płatnik składek – osoba fizyczna może założyć profil dla siebie lub udzielić pełnomocnictwa innej osobie (np. księgowej lub pracownikowi biura rachunkowego). Przedsiębiorcom, którzy prowadzą działalność jako osoba fizyczna, system automatycznie przypisze rolę płatnik do konta PUE ZUS, gdy dane w zakładanym profilu będą takie same jak te, które były podane w zgłoszeniu płatnika składek (np. NIP, PESEL).
Płatnik składek – osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej musi działać przez ustawowych lub statutowych przedstawicieli, ewentualnie udzielić pełnomocnictwa osobie fizycznej, np. swojemu pracownikowi lub pracownikowi biura rachunkowego.
Już teraz załóż profil na PUE ZUS:
1. Wejdź na stronę www.zus.pl i kliknij przycisk [Zarejestruj w PUE] (na górze strony).
2. Wybierz, dla kogo zakładasz profil – do wyboru jest rejestracja: [Dla Ciebie], [Dla przedsiębiorców] oraz [Dla firm]. Formularz rejestracyjny nieznacznie różni się w zależności od dokonanego wyboru. Po wybraniu rejestracji [Dla przedsiębiorców], poza danymi osobowymi, wpisz również NIP.
3. Wybierz sposób rejestracji:
• za pomocą metod z portalu login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód, bankowość elektroniczna),
• za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
• za pomocą bankowości elektronicznej banku, który świadczy taką usługę wspólnie z ZUS (lista banków na www.zus.pl)
• samodzielnie wypełnij formularz rejestracji.
4. Jeśli rejestrujesz się za pomocą login.gov, kwalifikowanego podpisu elektronicznego i bankowości elektronicznej, część danych w formularzu rejestracji wypełnia się automatycznie. Metody te pozwalają również na potwierdzenie tożsamości, dlatego skorzystanie z nich nie wymaga wizyty w ZUS.
5. Jeśli skorzystasz z formularza rejestracji i wybierzesz przycisk [DO REJESTRACJI], wypełnij wszystkie obowiązkowe pola. W ciągu 7 dni od rejestracji musisz też potwierdzić swoją tożsamość w dowolnej placówce ZUS lub podczas e-wizyty. Na wizycie trzeba mieć ze sobą dokument tożsamości – dowód osobisty lub paszport.
Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania:
• szczegółowe informacje dostępne są w Aktualnościach z 13.10.2022r. na stronie http://www.zus.pl;
• możecie Państwo skorzystać z naszej infolinii 22 560 16 00. Nasi konsultanci dostępni są od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00;
• zachęcamy również do skorzystania z e-wizyty. Szczegółowe informacje o e-wizycie dostępne są na naszej stronie: https://www.zus.pl/e-wizyta;.
• możecie Państwo również przyjść do nas na Salę Obsługi Klientów.
Źródło: Zus.pl
Szybkozłączki kablowe to praktyczne i łatwe w użyciu narzędzia, dzięki którym szybko i pewnie wykonamy połączenie przewodów elektrycznych, w dodatku bez konieczności używania narzędzi zaciskowych. Elementy te działają na zasadzie sprężynowej, co oznacza, że wystarczy włożyć przewody do specjalnych otworów w szybkozłączce, a sprężyna wewnątrz utrzyma je w miejscu.
Szybkozłączki kablowe są cenione ze względu na swoją prostotę użycia i skrócenie czasu potrzebnego do wykonania połączeń elektrycznych.
Obsługa prawna spółek jest jednym z ważniejszych obszarów działalności dla wielu kancelarii prawnych i radców prawnych. Współcześnie, w dynamicznym środowisku biznesowym, właściwa i kompleksowa obsługa prawna jest niezbędna dla zapewnienia stabilności i sukcesu przedsiębiorstw.
Obsługa prawna spółek obejmuje szeroki zakres działań, mających na celu zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz ochronę interesów spółki i jej właścicieli.
Jesteśmy grupą osób, którym zależy na wspieraniu małych i średnich przedsiębiorstw telekomunikacyjnych w nierównej walce na bardzo konkurencyjnym rynku w Polsce. Zapraszamy na Bieszczadzką Integrację Operatorów Telekomunikacyjnych, która odbędzie się w dniach 03-05 września 2024r. (wtorek-czwartek).
Spotkanie skierowane jest do właścicieli wybranych firm telekomunikacyjnych oraz kadry zarządzającej, którzy chcieliby posłuchać oraz opowiedzieć o sprawdzonych i działających rozwiązaniach w prowadzeniu biznesu telekomunikacyjnego. Nie będą to jednak nudne wykłady ale spotkanie w luźnej atmosferze przy inspirujących rozmowach, dobrym jedzeniu, wybornych trunkach i doborowym towarzystwie.
Na miejsce tego wyjątkowego spotkania wybraliśmy Eden Rajskie SPA położone w Bieszczadach, bezpośrednio nad rzeką San, nieopodal Jeziora Solińskiego. Obsługa tego wyjątkowego miejsca zadba o atmosferę relaksu, a Państwo zdecydują czy najlepiej o biznesie rozmawia się w basenie, saunie, jacuzzi, czy przy zastawionym stole, podczas spaceru w górach a może w kajaku podczas spływu. Zależy nam na kameralnym charakterze spotkania tak aby każdy z każdym miał okazję porozmawiać, dlatego liczba miejsc jest ograniczona.
W dniu 19 marca br. Zarząd Powiatu Wałbrzyskiego podpisał umowę o powierzenie grantu "Cyberbezpieczny Powiat Wałbrzyski", który został wybrany do dofinansowania w konkursie grantowym pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”, realizowanym w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe. Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”.
czytaj więcejKongres Prawny EY Law to nie tylko miejsce wymiany wiedzy, ale także platforma budowania wspólnych rozwiązań na rzecz przyszłości. Nasze panele, prelekcje i dyskusje to unikalna okazja do zdobycia nowych perspektyw i rozszerzenia horyzontów zawodowych.
Zapraszamy już we wtorek 19 marca 2024 roku w godz. 9:30 - 14:00.
Kongres Prawny odbywa się w formule online. Rejestracja jest bezpłatna.